Sidor

tisdag 11 september 2012

Uppsala kommuns tjänstemän och bloggande kommunfullmäktige-ledamöter

Jag har sammanställt en lista (se högerspalten) över de bloggande kommunfullmäktigeledamöter jag har hittat i Uppsala. Av 81 ledamöter tycks det bara vara 15 som har en blogg. Och av de 15 verkar de flesta låta det gå väldigt långt mellan bloggningarna. Det är knappt en handfull ledamöter som bloggar regelbundet.
Tråkigt.

Jag vill understryka att jag inte för en sekund inbillar mig att Uppsala kommun som myndighet ligger bakom den situation som råder*. Det är naturligtvis inte så att politikerna har beslutat att tjänstemännen ska agera på det sättet som de gör.
Det här är något som ligger på tjänstemannanivå. Det gick väldigt fel för en tjänsteman, och den kollegiala lojaliteten uppenbarligen huggen i sten. Man är beredda att hellre traumatisera välmående och harmoniska barn, än att rätta till det som har blivit fel.
Jag känner mig tämligen övertygad om att politikerna inte ens känner till hur situationen ser ut. Men eftersom tjänsstemännen agerar "i kommunens namn", så är det ju kommunen som måste ställa till svars.

* (Att en ensamstående mamma och hennes barn sedan lång tid tillbaka lever helt utan pengar - Det är det den här bloggen ska berätta om)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar