Sidor

söndag 9 september 2012

Ett första inlägg

Det sägs att världens fattigaste människor lever på mindre än en dollar om dagen. Jag är en av dem.
Det är naturligtvis väldigt mycket som skiljer mellan mig och de allra flesta andra som lever under dessa ekonomiska förhållanden, främst det faktum att jag lever i Sverige. I Uppsala, närmare bestämt.
Att kombinera denna fattigdom med att vara ensamstående mamma är minsann inte lätt. Men både jag och mina barn är vid liv :)

Historien är både lång och omfattande. Anledningen till att jag startar den här bloggen är att jag anar vad som ev. kan komma, nu när detta är på väg att bli "offentligt". Här har jag tänkt att kunna svara på de frågor som ev. dyker upp.
Ambitionen är också att berätta storyn i sin helhet. Om det blir här eller i bokform, det får framtiden utvisa.

OBS! Jag har sett att det finns två andra bloggar (1, 2) som kallar sig för Uppsalamamman. För att inga förväxlingar skall ske, vill jag klargöra att det inte är någon av de "Uppsalamammorna" som driver den här bloggen. Den här bloggen drivs av mig, och jag finns även på Facebook.
Om man vill komma i kontakt med mig, så går det bra att maila på uppsalamamman[at]gmail.com. Eller så kan man skriva en kommentar.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar